ماهی سوئدی چه طعمی دارد؟


همه ماهی سوئدی را می شناسند، آن آب نبات قرمز کلاسیک با بافتی کاملا جویدنی. آنها شیرین، میوه ای هستند و – خوب، دقیقاً چیست؟ با وجود محبوبیت این شیرینی، هیچ کس کاملاً مطمئن نیست که طعم آن چگونه است. گیلاس؟ توت فرنگی؟ پاسخ واقعی ممکن است شما را شگفت زده کند.

آب نبات صمغی ماهی سوئدی
“ماهی سوئدی” توسط جاش پوئتز تحت مجوز CC BY-NC 2.0 است.

در واقع، ماهی سوئدی قرار است طعمی شبیه لینگون بری داشته باشد، میوه ای که معمولا در غذاهای سوئدی دیده می شود. این که آیا آنها به علامت ضربه می زنند یا نه قابل بحث است، اگرچه توضیح می دهد که چرا طعم آب نبات کاملاً شبیه هیچ چیز دیگری نیست.

اگر از طرفداران سرسخت این آب نبات کلاسیک هستید، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد منشاء، طعم و گزینه های طعم جایگزین آن، ادامه مطلب را بخوانید.

فهرست مطالب

ماهی سوئدی چیست؟

ماهی سوئدی امروزی ریشه در آب نبات کلاسیک دیگری دارد که به دهه 1950 برمی گردد. مالاکو یک آب نبات صمغی به نام “صمغ شراب” تولید کرد که بافت و طعمی مشابه قطره های صمغ داشت. در حالی که امروزه آدامس معمولی دیده نمی شود، بسیاری از خوراکی های شیرین و جویدنی مشابه امروزی از آن الهام گرفته شده اند.

دقیقاً مشخص نیست که مالاکو چگونه شکل ماهی را با محبوبیت خود به خود گرفت، به جز اینکه ماهیگیری همیشه یک صنعت پررونق در سوئد و سایر کشورهای شمال اروپا بوده است. از آنجایی که تولیدکنندگان آب نبات به دنبال برندسازی آب نبات های خود برای نشان دادن میراث فرهنگی خود بودند، این ماهی باید برای آب نبات سازان سوئدی انتخابی طبیعی به نظر می رسید.

ماهی سوئدی در اواسط قرن گذشته در میان مصرف کنندگان آمریکایی محبوب شد و تنها محبوبیت آن افزایش یافت. در حالی که هرگز برای کسی کاملاً مشخص نبود که طعم این شیرینی محبوب کدام میوه قرمز است، با این وجود مردم طعم شیرین و بافت جویدنی آن را دوست داشتند.

Cadbury برای مدتی مالک برند ماهی سوئدی بود تا اینکه شرکت Mondelez، سازندگان Sour Patch Kids، تولید را به دست گرفت.

ماهی سوئدی دقیقا چه طعمی دارد؟

طعم اصلی ماهی سوئدی
“ماهی سوئدی” توسط CC Chapman تحت مجوز CC BY-NC-ND 2.0 است.

دوستداران ماهی سوئدی انواع تئوری در مورد طعم واقعی آب نبات مورد علاقه خود دارند. رایج ترین تئوری این است که طعم آنها شبیه گیلاس است، زیرا بسیاری از آب نبات های گیلاس محبوب آمریکایی رنگ قرمز مشابهی دارند. برخی دیگر معتقدند طعم آن بیشتر شبیه توت فرنگی یا حتی هندوانه است.

در حقیقت، ماهی های سوئدی در ابتدا قرار بود طعمی شبیه به لینگون بری داشته باشند. این ممکن است برای برخی تعجب آور به نظر برسد، زیرا لینگون بری رایج ترین میوه ای نیست که در سراسر جهان خورده می شود و بسیاری از مصرف کنندگان حتی در مورد آن چیزی نشنیده اند. اما برای مردم سوئد، بسیار رایج تر است، و آن را به انتخاب عالی برای نشان دادن کشور مبدا آب نبات تبدیل می کند.

از آنجایی که ماهی سوئدی در سراسر جهان رایج شده است، اکنون در طعم های مختلف موجود است. لیمو، لیموترش، انگور، پرتقال و شیرین بیان سیاه همگی به شکل ماهی آشنا هستند.

لینگونبری چیست؟

احتمالاً در خواربارفروشی محلی خود لنگونبری پیدا نخواهید کرد، حداقل در بخش محصولات. این به این دلیل است که در کشورهای اسکاندیناوی معمولاً به شکل مربا، ژله و شربت مصرف می شود. اگر تا به حال پنکیک سنتی سوئدی خورده اید، به احتمال زیاد لینگون بری در بالای آن سرو شده است.

در اینجا در مورد لینگونبری و کاربردهای آشپزی آنها بیشتر بدانید.

طعم های دیگر ماهی سوئدی

این روزها، ماهی سوئدی در طعم های مختلف و متنوعی عرضه می شود. مطمئن شوید که راهروی آب نبات محلی خود را برای هر یک از این خوراکی های منحصر به فرد بررسی کنید:

انواع ماهی سوئدی

ماهی های سوئدی درخشان و دوستان
“ماهی سوئدی رادیواکتیو” توسط Khaz تحت مجوز CC BY-NC-SA 2.0 است.

اگر طعم اصلی ماهی سوئدی را دوست دارید، اما می‌خواهید کمی هم شاخه شود، این بسته متنوع از آب نبات‌های صمغی ممکن است همان چیزی باشد که به دنبال آن هستید. ماهی سوئدی با طعم‌های لیمو، پرتقال، لیمو، لیمو و انگور عرضه می‌شود که رنگین کمانی از طعم را به شما هدیه می‌دهد.

دم ماهی سوئدی

دم ماهی سوئدی برای کسانی که تنوع موجود در طعم‌های مختلف ماهی سوئدی را دوست دارند، مناسب است اما می‌خواهند فرمول را کمی بیشتر مخلوط کنند. شکل آشنای ماهی باقی می ماند، اما هر آب نبات به نصف تقسیم می شود و دو طعم را در یکی ارائه می دهد. می توانید لنگون بری قرمز سنتی را در کنار طعم های زرد، سبز، آبی و صورتی پیدا کنید.

مینی ماهی سوئدی

چه به دنبال یک میان‌وعده خوب برای کودکان باشید و چه فقط می‌خواهید غذای کوچک‌تری برای خود داشته باشید، مینی ماهی سوئدی می‌تواند گزینه مناسبی باشد. آنها دقیقا مشابه ماهی اصلی سوئدی هستند، اما در اندازه های قابل ترش. آنها در طعم سنتی lingonberry و همچنین موجود هستند

ماهی سوئدی و دوستان

ماهی سوئدی قطعا جذابیت کلاسیکی دارد، اما اگر به دنبال آب نباتی هستید که شکل کمی متفاوت داشته باشد، ممکن است بخواهید این یکی را امتحان کنید. این ماهی ها علاوه بر شکل اصلی ماهی سوئدی، به شکل لاک پشت دریایی و دلفین نیز هستند. این می تواند یک انتخاب عالی برای بچه هایی باشد که عاشق زندگی دریایی هستند.

ماهی استوایی سوئدی

اگر قبلاً از طعم‌های مختلف ماهی سوئدی پر شده‌اید و می‌خواهید گزینه‌های خلاقانه‌تری را امتحان کنید، سوئدی فیش تروپیکال را امتحان کنید. آنها در طعم های Piña Colada، جزیره گرمسیری، Beachy Punch و Passionfruit می آیند. آنها را با بسته ای از طعم های کلاسیک مخلوط کنید و واقعا یک مهمانی خواهید داشت!

سوالات متداول

آیا ماهی سوئدی وگان است؟

در حالی که این آب نبات ممکن است به شکل حیوان باشد، هیچ گونه گوشت یا فرآورده های حیوانی در آن وجود ندارد. این برخلاف بسیاری از محصولات صمغی دیگر است که از ژلاتین مشتق شده از گوشت در دستور پخت خود استفاده می کنند.

آیا ماهی سوئدی کوشر است؟

کسانی که رژیم غذایی کوشر دارند باید مراقب باشند، زیرا بسیاری از تنقلات از پیش بسته بندی شده می توانند شامل ژلاتین یا سایر محصولاتی باشند که از خوک ها تهیه می شوند. خوشبختانه، ماهی سوئدی شامل ژلاتین یا سایر محصولات گوشت خوک نمی شود، به این معنی که همه می توانند از آنها لذت ببرند.

آیا ماهی سوئدی فاقد گلوتن است؟

ماهی سوئدی فاقد گلوتن است و حاوی گندم یا مشتقات گندم نیست.

در حالی که ماهی سوئدی تقریباً برای هر رژیم غذایی گزینه خوبی است، اما آن ها راحت ترین گزینه برای کتو نیستند. در عوض، این خرس‌های صمغی کتو را امتحان کنید.